Friday, June 28, 2013

Tak-Berapa

Arini rasa macam errr.. Majal?

"Majal tu apa?" Errr.. Errr... Entah, tak reti nak explain.

Tapi ada 3 situasi yang buat aku rasa macam tu.

Pagi :-

Situasi Pertama :
(BBM) Aku : Orang lupa kereta lock ke tak. I better check now. 

Menapak dari building office ke another building. Naik turun tangga segala. Just to make sure kereta lock and its locked!

Elok sampai tempat. Bagitau beliau aku da pergi kereta.
(Gtalk) Aku : Orang da pegi kereta. Kunci.
Beliau : Kereta bukan ada auto lock ke?

Dan harus baru teringat kereta aku ada auto lock lepas few minutes. Ok terima kasih sebab tak terfikir.

Situasi Kedua :
(BBM) Aku : Awk seluar orang ni macam koyak je (dengan harapan dapat simpati beli seluar baru).

Message delivery status : Not delivered

(SMS) : Orang punya phone kena bar. Bos tak bayar bil.
Harapan : Hancur musnah.
Sebab : Aku tak reti nak mintak simpati banyak kali.

Situasi Ketiga :

I had a conversation with this manager during lunch. Aku mintak sikit nasihat pasal naik gaji. Dia bagi aku sikit tips yang aku rasa berguna.

Aku : Honestly, I don't know how to start and I'm not sure if its the right time for me to ask for increment. But working for few years without increment, I think its about time.
Manager : ya, its about time. Working for more that 3 years with him, you explain to him. Just tell him that you wanna get married. He can consider about it. He's the one who will do the talking to CEO.
Balik tu aku berkobar-kobar sampai office. Rasa nak terus serbu bilik bos aku. tapi seperti biasa, aku kan minah suka fikir berlebihan. Tiba-tiba terfikir if aku bagi alasan nak kawen segala and dia bagi aku jawapan gini :

You nak kawen, you dapat husband. I dapat apa?

Duhh!

I just need more time.

No comments: