Monday, December 31, 2012

31.12.2012

ni mungkin entry yang terakhir aku untuk tahun 2012. banyak kenangan terukir tahun ni. honestly, pahit lagi banyak dari manis. tapi aku paham tu semua dugaan  utk hidup aku who are currently learning how to be a women. its not easy as i thought at first but i cant deny thats colors my life the most. 

sometimes aku tertanya-tanya jugak, how can i be that strong going through all this messy-ness life alone. padahal aku bukan manusia yg jenis kental. tapi part of it aku rasa bersyukur, even at my weakest pun, i managed to handle all this. lucky me that i finally surrounded by positive people. banyak nasihat and tunjuk ajar dari dorang which i actually practise in my everyday life routine.

anyhow, this month ada few good news, bad news. aku redha je la eventhough sometimes rasa mcm nak je jerit, marah, maki semua cukup but then, i think about it back, life ni about up and down. mcm mana kita handle the situation. tak boleh la nak happy all the time je kan? tuhan duga kita semua sebab Dia sayang kita.

so lets start the new year with new thing. banyak plan, tapi once again, kita manusia hanya mampu merancang, semuanya ditentukan tuhan. so whats your plan for new year? azam? jangan menggunung tinggi azam tu, cukuplah azam yg kita mampu. nak set goals ni senang tapi jangan tahap merepek sudah lah.. hihihi! aku? ada lah 2-3 azam tapi semua tu aku serahkan pada takdir. 

apapun azam korg, aku doakan semua tercapai semoga tahun 2013 ni membawa 1001 keberkatan dan kebahagiaan. tutup buku lama dan buka buku baru. apa yg baik jadi tahun ni, jadikan landasan dan yg buruk jadikan pengajaran. ingat, tuhan duga kita bersebab. life is aboit moving forward. kita kena sentiasa improve diri sendiri. last word from me "HAPPY NEW YEAR! BUDDIES!"

No comments: