Friday, March 23, 2012

down down down

amaran : entry ni lebih kepada entry emo pasal kerja. 

semalam serious sangat down. tiba-tiba my boss came to me " ain can you arrange a meeting at 3pm today?". terus mata tengok jam, "half an hour from now you mean?" tak pernah bos buat short notice meeting macam tu. must be something urgent he need to tell us. berdebar jantung ni ya ampun, tuhan aje yang tahu. yes tak pernah macam ni takutnya aku nak masuk meeting. i tell you, my boss is a very nice person. tak pernah nak nampak dia marah ke apa ke. kalau dia tegur pun cara yang paling polite. tapi part masa tu je lah, susah sangat nak dapat 'tangkap' dia if there is anything sebab dia manusia paling busy dalam company tu. he he he.

officially lepas ni dia bukan lagi bos kami. sedih sangat. sedih dapat berita macam ni. paling sedih sebab sepanjang dua tahun working as admin here with the team, masuk ni, kali ketiga kitorang tukar bos. tukar bos tak semudah yang orang sangka. well, some people will say, my new boss pun baik, kacak. i can't deny! tapi the hardest part is aku terpaksa 'start all over again'. belajar cara kerja dia, masa dia, 'angin' dia. not easy!

sebenarnya, lepas dari meeting tu, aku ingat maybe aku tak kan terasa down ke apa. tapi betul la bos aku cakap, bila kita balik, otak kita start fikir macam-macam benda. memang betul la. balik tu aku fikir macam-macam. should i stay? should i leave? working here for five years. yes, five years, susah nak tinggal sebenarnya. so semalam emo dekat twitter. macam tak expect langsung kawan-kawan twitter sangat concern and they start to give me some good advice and support. Alhamdulillah.. thanks guys! korang baik sangat. walaupun kenal alam maya je.

aku ni memang cepat menangis so semalam sebab terlampau down, i cried. tak tahu lah, kenapa berat hati sangat.part of me suruh tunggu, the other part suruh move on. anyway, aku memang dah start update my CV. takpelah, aku doa semoga aku dapat petunjuk yang terbaik untuk kerjaya aku. bak kata bos aku lah, siapa yang betul-betul tough untuk stay, they will gain! tapi kalau tak tu, hurmm... mungkin rezeki aku dengan company ni setakat ni je la kot.

No comments: