Tuesday, August 2, 2011

fesyen tudung

sorry harini sangat hyper active. sebab tu rasa nak buat 2 entries terus.
sebab best friend aku ada memasang niat nak bertudung,so aku terfikir lah nak buat entry ni.
ni pendapat aku je.takdelah nak mengata ke apa.
actually aku ada kenal few people yang pakai tudung but muka dengan tudung tak bersesuaian.
aku rasa macam tak cantik. aku adalah menyuarakannya benda ni kat twitter.
so today alang-alang da hyper kan,aku decide nak buat satu entry khas.

fashion hana tajima is like going anywhere.
aku pun suka style dia tu. sebab sesuai dengan muka dia.
muka dia tu runcing. aku rasa orang yang sesuai bertudung style macam ni kalau orang tu muka dia oval.
oval ok, bukan round sebab kalau muka korang round, nanti nampak muka terus jadi macam belon.
korang jugak mesti tahu, tak semua style tudung sesuai dengan muka.
especially yang bentuk muka bulat macam aku.
kalau ada angan-angan nak buat macam hana tajima ke, yuna ke, kirim salam aje la.


 nampak tak bentuk muka dia macam mana? jenis tirus.
so nampak tudung tu terletak kemas kat muka dia.
most girls aku nampak sekarang ada yg cuba.
tapi sorry girls, some of us tak sesuai macam ni.
kadang-kadang tu aku tengok muka elok-elok comel.
tapi buat fesyen cmni terus hampeh muka. i mean nampak messy.
ok kita tengok pulak bentuk muka yuna dalam fesyen hana tajima ni.


yuna pun aku rasa mula-mula tu nampak pelik.
tapi dia punya muka ni macam bersegi.
cheek bones dia pun naik so nampak kemas di situ.
macam aku cakap, bukan semua orang sesuai.
aku rasa punca dia sebab tudung jenis macam ni, dia macam messy sikit.
so kalau korang tak pandai pakai, automatically nampak sangat-sangat serabut.
aku ni ada perangai sikit, kadang-kadang kalau aku ternampak orang yang pakai sarat-sarat sikit nanti tiba-tiba aku yang rasa rimas and macam sesak nafas.


tapi so far, aku rasa fesyen tudung palin aku suka fesyen wardina safiyya.
tudung dia simple, kemas tapi comel.
so kalau korang nak pakai casual pun cantik, formal pun sesuai.
satu lagi fesyen yang aku suka is fesyen Ekin (mawi).
sebab fesyen tudung dia korang boleh mix and match.
nak nampak funky boleh pakai yang fancy colors,kalau rangi boleh cari warna gelap2 sikit.




tapi dalam banyak-banyak fesyen, ada satu je yang aku betul-betul tak berkenan.
fesyen yang berbonggol tu. setiap kali aku nampak perempuan macam ni, surely aku akan tanya diri aku sendiri " cantik ke agak-agaknya dorang rasa pakai bonggol ni?"
sorry lah, bagi aku ini fesyen paling teruk pernah aku tengok.





aku rasa benda ni memang spoiled kan penampilan.
so itu aje yang aku rasa setakat ni.
untuk best friend aku tercinta, I harap perubahan you ni akan kekal abadi.
I will always get your back =)

p/s:- pictures source _ uncle google

No comments: