Wednesday, September 15, 2010

Takziah buat keluarga Datuk Sosilawati.

firstly Al-fatihah buat Sosilawati. Semoga rohnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan di kalangan orang beriman.

aku rasa, semua tahu tentang tragedi ni. seriously, i don't really know this women but since i saw her in the newspaper masa mula2 dia hilang, i feel eager to know bout this lady. i heard once bout her divorced with rockstar Nash. then mula dari situ dia mula dikenali. She is famous i guess. tapi tak taw kenapa, bila cerita tentang kematiannya tersebar luas hati aku terasa sayu. terasa betapa kejamnya manusia dalam dunia sekarang. kenapa mesti buat mcm tu?! kenapa kejam sampai sanggup bakar mayat2 tu??

dari sumber2 yg aku baca, aku percaya Sosilawati ni actually manusia yg berhati mulia. wanita yg hanya berasal dari kampung tapi mampu tempa kejayaan. to be frank, i never try or even touch her product but i saw it few times in the market. aku tak berani nak cerita apa2 ttg produk dia. cuma i'm a bit impressed with her. dia jutawan ok, tapi still humble. even the day yg dia hilang (ini aku baca dari newspaper) dia beli kerepek utk sedara-mara and staff dia for hari raya. not only that, dia ni suka menderma dan dia digelar "idola kampung". cuma hati aku tersentuh, kenapa dia diseksa pada akhir hidup dia??

mungkin aku a bit emotional talking bout the way she'd been killed by the suspects but aku terpikir kenapa kejam hati manusia sekarang? sedangkan binatang tahu erti belas kasihan. betul la apa iklan tv tu paparkan "dalam haiwan,tiada manusia. dalam manusia, ADA HAIWAN!" tapi siapa aku untuk menghukum? cuma apa yg aku harapkan undang2 mampu memberikan hukuman setimpal pada yg terlibat. I heard before this unlucky lady been killed, dorang jugak terlibat dalam 4 kes lain yg seakan2 menggunakan modus operandi yg sama. bagi aku, buat apa nak simpan orang macam ni lagi?


Ni lah gambar suspek:






Sejauh mana kesahihannya?

No comments: