Tuesday, September 21, 2010

Love & Relationship

korang penah tak rasa dikecewakan?? bulan ni aku rasa memang bulan org putus cinta kot sebab aku sendiri baru putus dengan ex-bf aku. tak payah bagitaw sebab lah nanti kang jadi salahkan.
Straight to the point, kenapa lelaki ni susah difahami..? aku taw lelaki pun akan cakap benda yang sama pasal perempuan. tapi most lelaki kadang2 dorang nak perempuan yang faham dorang pastu kalau terkurang sikit mula lah perang2 ni kan. base on my own experience, klu perempuan tu jujur and ikhlas, lelaki pulak buat perangai. tapi bila dapat perempuan kaki flirt, mesti lelaki tu setia bagai nak gila kan. aku sendiri, sometimes aku rasa mcm nak go for serious relationship. tapi most of the time aku takut bayangkan bila kita dah sayang orang tu setengah mati, aleh2 kena dumped just like that. sangat kasihan kan? aku paranoid! haha.. itu je mampu aku cakap. i learn from my experience. kalau nak sayang orang tak salah tapi sayang diri sendiri dulu.

ni cerita friend of mine. she is not that pretty la but serious kalau aku lelaki and memang nak carik steady gf, she's my choice. not because dia kawan aku but dia ni memang kalau sayang orang, dia akan setia gila2 babi ok. most important,dia jenis yg sanggup berubah demi org yg dia sayang. i salute her! sebab aku tak mampu nak buat suma tu demi orang lain. apa aku buat suma sebab diri sendiri. aku tak boleh jadi orang lain. sebab tu kot bf aku tinggalkan aku. seriously, aku degil and jenis tak nak kalah in whatever i do. padahal, aku taw aku salah but kalau aku rasa its the best thing, selamber aku teruskan. back to her story, dia ni sangat sincere dengan bf dia. aku taw how much dia sayangkan bf dia. tapi seriously rasa sedih sangat bila dia call tadi cakap dia dah putus dengan bf dia. punca? sebab dia baca sms. wtf? aku nak marah pun ada. tapi kalau aku marah kang, for sure kawan aku ni meroyan kan..? so better not.

apa lagi yang kaum adam ni nak dari perempuan pun aku tak taw lah. mungkin aku belum jumpa Mr Right so aku tak paham lagi. tapi so far memang susah nak carik lelaki yang sincere and serious. sekarang lelaki senang sangat nak lafaz kata putus without thinking. apa pun there's still a long journey for us to go through. harap2 lepas ni if aku jumpa orang lain, he'll be the last la kan. sebab seriously, if lagi banyak aku kenal lelaki, makin complicated kaum2 dorang ni kat mata hati aku. tadi aku ada baca 1 artikel pasal lelaki dan perempuan.. written there, lelaki ni lebih memandang fizikal dan luaran dari dalaman. suka pada bentuk badan, suka pada rupa tapi lupa nak pandang hati perempuan tu. instead of perempuan, dorang lebih memandang dalaman. rupa,bentuk badan tu tak sepenting hati orang tu. tapi tipu lah takde perempuan yang fake and hanya pandang harta kan.. ada je yang macam tu.. and tak suma lelaki yang pandang fizikal, ada je yang pandang hati cuma mungkin setakat ni aku tak jumpa lagi KOT? hehehe..

No comments: