Wednesday, August 25, 2010

apa ada pada rupa dan harta?

i heard this clip since last week. adik aku pasang.
cite pasal perempuan yg cm good2 je kan.
sanggup putus dgn fiance dia sebab dapat bf yg kekonon lagi bagus dari dia.
malas nak cite panjang but aku saje la rumus kan dari clip tu.
weh serious malu. bukan apa,aku perempuan gak but seriously in relationship benda tu sume tak penting utk aku. ok tipu la klu tak penting langsung kan.
tak kan korang tak kesah klu bf korang tu tak ensem lgsg kan? tak kan la sampai korang seniri tgk dia korang rasa nak muntah hijau kan. tak mungkin la kan. tapi at least korang bole buat something apa nak ubah dia? bagi la sikit nasihat.
tapi part duit serious aku tak berkira. takdelah tak berkira sampai everytime date,aku je kena keluar duit kan. itu mcm nak mengikiskan. itu ubat dia lempang laju2 sudah.
ok la,pasal perasaan ni kita manusia. mana bole nak tipu.
even kau da tak nak org tu,buat la elok sikit..
bahasa jgn la sampai org sume stock nak maki kan.
masa suka sayang cinta tu tak pikirla kan mamat tu keje jual burger ke apa.
cakap elok2 la. jgn la sombong sangat. at least jgn sampai tinggalkan kesan benci tu.

rupa & harta ni kurniaan tuhan.
arini kita buat orang,esok lusa kena la kat kita.
aku emosi sikit cite pasal benda mcm ni.
kadang kite pikir da cukup cantik la muka kita ni sampai kita senang je nak ngutok org.
padahal kita tak taw,org kat luar sana lagi ramai dok umpat keji kita.
nak tegur ke arah kebaikan tu tak salah,tapi kalau sampai stock mengutuk atas bawah tu,bawak2 la cermin diri kita dulu.
klu da korang yakin korang tu perfecr*perfect ke?!* korang ngutuk la k.
tapi not to forget ramai kat luar tu pun mungkin habis mengeji kita.
pastu cuba bayangkan korang kutuk2 org tu,bila korang dapat taw. apa perasaan korang?
tipu la kan korang nak buat parti kan pastu.
klu korang bole buat parti tu,aku mmg salute la korang.
tapi klu korang rasa sakit hati ke,marah ke,sedih ke,ape2 je la..korang pikir2 la org2 yang korang kutuk tu. dorang pun manusia gak. ada perasaan yg same.

so renung2kan lah...

No comments: